بازدید 44480
دو هزار و نهصد و نود و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

هشدار یک نماینده: صبر مردم را آزمایش نکنیم/جواد شمقدری: نادر طالب‌زاده درباره کاترین شکدم هشدار داده بود/سفیر روسیه در تهران: حجاب و ممنوعیت مشروب، مانع سفر روس‌ها به ایران است/نوباوه: قالیباف متن میثاق‌نامه با رهبری را به نفع خودش جعل کرده

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: «حمله آقامحمدی به همتی درباره حذف ارز ۴۲۰۰» / «حکم اعدام «احمدرضا جلالی» تا پایان اردیبهشت اجرا می‌شود» / «فعال اصولگرا: اصلاح‌طلبان در دیدار رئیسی مقاله «حجاریان» را خواندند/ «پراید می‌تواند ۳۰ میلیون تومان شود» می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸ 04 May 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

جواد شمقدری: نادر طالب‌زاده درباره کاترین شکدم هشدار داده بود
جواد شمقدری با اشاره به برخی محدودیت‌های پیش روی نادر طالب‌زاده برای فعالیت‌هایی که در دست داشت، ادامه داد: «حتی برنامه «عصر» او در تلویزیون هم به راحتی به تولید نمی‌رسید. خاطرم هست زمانی برایم می‌گفت برای هر قسمت این برنامه مشقات بسیاری را متحمل می‌شود. بالاخره بخشی از مهمانان او در این برنامه خارجی بودند و برخی نسبت به این مهمانان خارجی دچار کج‌فهمی‌هایی بودند. کمااینکه در نمونه اخیر درباره کاترین شکدم شاهد این مساله بودیم. به نظر می‌رسد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما در این زمینه‌ها باید بیشتر هشیار باشند و اینگونه نباشد که اگر خطایی هم رخ داد، بخواهند بار آن را بردوش یک سردار جبهه فرهنگی انقلاب بیندازند. باید این موارد را به‌عنوان ضعف سیستم خود بپذیرند.»

شمقدری تأکید کرد: «شخصاً درباره مورد کاترین شکدم اطلاع دارم که زنده‌یاد طالب‌زاده و دوستان‌شان پیش‌تر هشدارهای لازم را درباره او داده و گفته بودند که او فرد قابل اعتمادی نیست اما به هشدارهای آن‌ها توجهی نشد و مجموعه‌های دیگر به او میدان دادند. نهایتاً اما زمانی که او خودش اعلام کرد من آن کسی نیستم که در ایران شناخته شده‌ام و مشخص شد با دستگاه‌های اطلاعاتی خارج از کشور ارتباطاتی دارد، متأسفانه هجمه و بار آن را به دوش آقای طالب‌زاده انداختند که این کار به ناحق صورت گرفت چراکه ایشان و تیم همراه‌شان پیش‌تر درباره او هشدار داده بودند.»

وزیر نفت در دیدار رسمی با یک مقام خارجی شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد
جواد اوجی وزیر نفت دولت فعلی، در دیدار رسمی خود با وزیر نفت ونزوئلا، شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد. جواد اوجی در واکنش به شعار «زنده باد ایران» از سوی همتای ونزوئلایی خود گفت: «زنده باد ونزوئلا، مرگ بر آمریکا». اینکه او در این ویدئو به جای «USA» می‌گوید «USI» مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

نماینده مجلس: به آقایان گفتیم از گران کردن شروع نکنید، گفتند ارز نداریم
روح الله ایزدخواه نماینده مجلس در واکنش به اظهاراتجواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی که از ارائه یارانه به مردم به خاطر گران کردن آرد خبر داده نوشت: «گران کن و یارانه بده، نسخه وارداتی مدیریت اقتصادی.» ایزدخواه در استوری اینستاگرام خود با درج تصویری از مصاحبه وزیر کشاورزی نوشت: حذف ارز ترجیحی کار خودش را می کند. به آقایان گفتم این کار تورم دارد؛ گفتند فقط 7 درصد. گفتیم تورم از یارانه جلو خواهد زد. گفتند ارز ترجیحی به هدف اصابت نکرده. گفتیم از اصلاح ساختار تولید شروع کنید نه گران کردن. گفتند ارز نداریم. او ادامه داد: حالا معلوم شد اولا ارز ترجیحی با تمام مشکلاتش به هدف اصابت کرده بود. والا نباید شاهد این گرانی های فاحش می بودیم. ثانیا مشکل کمبود ارز از راه دیگری قابل حل بود. ثالثا معلوم شد که نسخه نویسان دولت چقدر پیش بینی هایشان از گرانی، واقعی بوده است. او در پایان نوشته است: گران کن و یارانه بده، نسخه وارداتی مدیریت اقتصادی.

حکم اعدام «احمدرضا جلالی» تا پایان اردیبهشت اجرا می‌شود
حکم اعدام «احمدرضا جلالی» به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی که به تایید دیوان عالی کشور رسیده است،‌ تا آخر اردیبهشت ماه اجرا می‌شود. ایسنا نوشت که از طریق منابع آگاه شنیده شده که حکم اعدام احمدرضا جلالی در دستور اقدام قرار گرفته و این حکم حداکثر تا آخر اردیبهشت ماه جاری اجرا خواهد شد. جلالی به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت و پس از محاکمه و طی مسیر طولانی قضائی به اعدام محکوم شد و حکم صادره مورد تایید دیوان عالی کشور قرار گرفت.

نوباوه: قالیباف متن میثاق‌نامه با رهبری را به نفع خودش جعل کرده
بیژن نوباوه، نماینده اصولگرای مجلس مدعی جعل نامه میثاق با رهبری توسط محمدباقر قالیباف شد. بیژن نوباوه در توییتی نوشت: «مجلس به کجا می‌رود! وقتی رئیس دستگاه قانونگذاری برای بازگشت حیثیت مخدوش خود متن نامه میثاق با رهبری از سوی نمایندگان را به نفع خود جعل می‌کند.» او ادامه داد: «ترس از کجاست؟ اعاده حیثیت و يا انتخابی جدید در هیات رئیسه؟ مجلس را خونی تازه باید.» اشاره نوباوه به بیانیه ۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس است که در حمایت از قالیباف است. 

سفیر روسیه در تهران: حجاب و ممنوعیت مشروب مانع سفر روس ها به ایران است
سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفته است که ممنوعیت مصرف مشروب و بحث حجاب دو مانع عمده ی سفر روس ها و گردشگران این کشور به ایران هستند. در بخشی از این مصاحبه آمده است: «آیا به نظر شما ایران پتانسیل جذب گردشگران روس را دارد؟»
- من بارها و با صراحت به ایرانی ها گفته ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می شود. یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است. پتانسیل زیادی وجود دارد، اما این دو مانعی که ذکر کردم کاملاً جدی هستند. گردشگران ما در کشورهایی که در مورد آنها صحبت کردم با این مشکلات مواجه نیستند. امیدوارم گردشگران ما به کشورهای غیردوست سفر نکرده و در آنجا ارز خرج نکنند. من از شهروندان روسیه می‌خواهم که این کار را منحصراً در کشورهای دوست روسیه انجام دهند.


روغن قطره‌چکانی به فروشگاه‌ها عرضه می‌شود
منصور عالی‌پور نایب رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای: کارخانجات، عرضه روغن را بسیار کم کرده‌اند. عملا روغن بصورت جیره‌بندی و قطره‌چکانی به فروشگاه‌ها و سوپرمارکت ها عرضه می‌شود. کمبود روغن و مشکلی که برای مردم ایجاد کرده است به وزارت صمت و جهاد اطلاع دادیم. گفتند به زودی روغن خام را به کارخانجات تزریق می‌کنیم تا تولید به روال عادی خودش برگردد.کارخانجات ماکارونی منتظر و مدعی تعدیل قیمت بودند، به همین دلیل هم جلوی عرضه ماکارونی به فروشگاه‌ها را گرفتند.ماکارونی به اندازه فراوان در انبارها هست، هرچقدر هم فروشگاه‌های زنجیره‌ای درخواست می‌کنند ماکارونی عرضه نمی‌شود. عملا ماکارونی رشته‌ای در فروشگاه‌ها وجود ندارد.مردم متوجه شده‌اند که قیمت ماکارونی رو به افزایش است، بخاطر همین تصمیم به خرید بیش از نیاز و انبار ماکارونی در خانه گرفته‌اند و این می‌تواند بازار را بیش از پیش آشفته کند./نوداقتصادی

یک پژوهشگر: هرگونه افزایش قیمت نان به گرسنگی مردم منجر می شود
زینب واعظ مهدوی، پژوهشگر حوزه اقتصاد سلامت:مطالعات مختلف نشان می دهد که مصرف نان در کشور ما ٢ تا ٣ برابر کشورهای مختلف است. این نشان می دهد افراد به سمت سیری شکمی حرکت می کنند و دریافت حداقل کالری را در برنامه خودش دارند.از سویی این یک هشدار برای کشور و مسئولین است که هرگونه گران کردن قیمت نان می تواند با گرسنگی جایگزین شود. قیمت نان در حد امکان باید ثابت نگه داشته شود و به هیچ وجه در رویه های جاری کشور درباره قیمت ها نباید قرار بگیرد./ جماران

هشدار یک نماینده: صبر مردم را آزمایش نکنیم
جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: صبر مردم را آزمایش نکنیم آستانه تحمل مردم سالهاست به پایین ترین حد ممکن رسیده است.جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: آزاد نمودن قیمت آرد و محاسبه آن با نرخ جهانی به دلار، اشتباه فاحش مدیران اجرایی دولت است.اگر قرار است هزینه مردم به قیمت جهانی باشد درآمدشان هم باید در سطح جهانی و با دلار باشد نه ریال بی ارزش. صبر مردم را آزمایش نکنیم آستانه تحمل مردم سالهاست به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

مسجد ضرار منافقین در پادگان اشرف آلبانی!
سازمان منافقین در روز عید فطر تصاویر جدیدی از مسجدی که به تازگی آن را در مقر خود در آلبانی ساخته اند، منتشر کرده اند که در آن مریم رجوی سخنرانی می کند!


فعال اصولگرا: اصلاح‌طلبان در دیدار رئیسی مقاله «حجاریان» را خواندند
دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بیان کرد: در جلسه‌ای که گفته شد و در فرصتی که داشتم عرض کردم شما که مدعی کمک به دولت هستید، بدانید که کمک به دولت بدون نقد گذشته امکان پذیر نیست و شما باید بگویید از چه نقطه‌ای حرکت کرده‌اید و در چه نقطه‌ای قصد دارید چه کمکی انجام دهید. نوع نگاه شما به حل مسائل اقتصادی و اصرار به امضای برجام به هر قیمتی و حرکاتی که در مورد بانک‌ها و تغییر نرخ ارز داشتید، به گونه‌ای بوده است که این روزها باید پاسخگوی اعمال دولتی که به مردم معرفی کردید باشید و اگر می‌خواهید از آنها فاصله بگیرید، باید نقد صحیح انجام دهید و مردم آگاه شوند که معیارها و شاخص‌های ارزیابی شما تغییر کرده است.

شاکری تصریح کرد: آنچه قابل مشاهده است این که اکثریت این تفکر همان حرف‌ها و خواسته‌های سابق را که موجب خسارت به مردم و عصبانی شدن آنها از مسئولین بود، را تکرار می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها اگر صادقانه به دنبال خدمت به مردم و کشور هستند باید گذشته را صحیح نقد کنند تا مردم باور کنند اینها آمدند تا خدمت کنند.وی در ادامه در رابطه با ارزیابی خود از نقش حزب اعتدال و اعتدالیون در صحنه‌های سیاسی پیش رو، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد ارتباطات اعتدالی‌ها هیچ وقت قطع نشده است. برای نمونه در همین جلسه اخیر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، من احساس می‌کردم مقاله حجاریان را تکه پاره کردند و هر کدام را به شخصی دادند و از او خواستند آن قسمتش را مطرح کند. تعبیر من این است که پازل‌های جدا شده مقاله حجاریان توسط هر کدام از آنها خوانده می‌شد و این نشان دهنده آن است که میان آنها هماهنگی وجود دارد. دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: البته اختلافات شدیدی هم میان آنها وجود دارد که خیلی هم پنهان نمانده و در هسته سخت خود دچار مشکل و به دنبال فروپاشی نظام جمهوری اسلامی هستند و اصلاً قائل به حاکمیت اسلام نیستند و حکومت الهی و به تبع آن ولایت فقیه را برنمی‌تابند و انقلاب را قبول ندارند. آنها معتقدند باید به قبل از انقلاب برگردیم و آنها آشکارا در مقالاتشان وجود دارد.

نقد عبدی به انتقاد رئیسی از روحانی
عباس عبدی نوشت: اگر روحانی در آن زمان قیمت ها را زیاد می کرد، نواصولگرایان حملات تندی را علیه او اجرا می کردند.عباس عبدی روزنامه نگار و فعال سیاسی در توئیتی با اشاره به گرانی های اخیر نوشت: اگر روحانی در آن زمان قیمت ها را زیاد می کرد نواصولگرایان حملات تندی را علیه او اجرا می کردند. گذاشت برای دولت فعلی که منبع درآمد خوبی هم هست، ولی این کار را هم نمی پسندند. این تناقصات ناشی از ساختار سیاسی است که نمی تواند تصمیمات مهم را فرا جریانی بگیرد تا همه حمایت کنند.

توصیه یک اصولگرا درخصوص صیانت از فضای مجازی
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مجلس توجه داشته باشد برای پیگیری یا اجرای طرح صیانت نباید به شکلی عمل کند که آزادی‌ها و حقوق مصرح و قانونی مردم زیرسوال برود. سیدکمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارجاع طرح صیانت از فضای مجازی به شورای عالی فضای مجازی، اظهار کرد: کلیاتی که از این طرح منتشرشده است نشان می‌دهد که قرار است در آن اصل چگونگی بهره‌برداری از فضای مجازی و حدود آن مشخص شود که در چنین طرحی و با چنین کلیتی آنچه اهمیت بسیاری دارد و باید حتماً رعایت شود حفاظت و حراست از حقوق مردم در زمینه کسب اطلاعات از امور کشور است.

وی افزود: در قانون اساسی هم تصریح شده که مردم حق دسترسی آزادانه به اطلاعات دارند و باید از امور کشور آگاه باشند. پس نمایندگان مجلس هم توجه داشته باشند که برای پیگیری یا احیاناً اجرای این طرح نباید به شکلی عمل شود که آزادی‌ها و حقوق مصرح و قانونی مردم زیر سوال برود یا نقض شود. در عین‌ حال، می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم برای حفاظت از نسل جوان در مواجهه با فضای مجازی را هم انجام داد. این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: حفاظت از بهداشت روانی و ذهنی جوانان در شیوه بهره‌مندی از فضای مجازی می‌تواند به نفع مردم و جامعه هم باشد، اما باید بدانیم که در این مسیر قرار نیست حق دسترسی مردم به اطلاعات را محدود کنیم یا آزادی رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را کاهش دهیم. پس باید توجه داشت که اصل اساسی در پیشبرد چنین طرحی باید حفظ تمام و کمال حقوق مردم در زمینه‌های یادشده باشد.


معاون وزیر: کشورهای اطراف مثل جاروبرقی دارند آرد و گندم ایران را می‌مکند
قربانی معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: قیمت نان سنتی برای مردم هیچ افزایشی نخواهد داشت و مردم با همین قیمت نان را خریداری خواهند کرد، چون یارانه مابه‌التفاوت قیمت نان پس از اصلاح یارانه آرد، در بودجه دیده شده است. وی با اشاره به اصلاح یارانه آرد بیان کرد:‌ این حرکت در بلندمدت به نفع مردم است. ۲۵۰ هزار تن قاچاق گندم در سال گذشته داشتیم که رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشت. به گفته وی، کشورهای اطراف مثل جاروبرقی دارند آرد و گندم ایران را می‌مکند و دولت باید اصلاح و واقعی‌سازی قیمت را انجام دهد که اقدام بنیادی و اساسی است و یارانه به سفره مردم خواهد رسید.

واکنش مقام مسئول به قیمت 15 هزار تومانی نان باگت
بر اساس ابلاغیه اتحادیه صنف نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران، قیمت جدید نان‌های صنعتی (حجیم و نیمه حجیم) به گونه ای است که به طور نمونه نان باگت فرانسوی به قیمت 15 هزار تومان فروخته خواهد شد. رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در این باره گفته است: با حذف ارز یارانه‌ای انواع نان‌های فانتزی، از این به بعد قیمت این محصولات به صورت عرضه و تقاضا و رقابتی است و نرخ نامه یاد شده در فضای مجازی صحت ندارد.

سود ۹۰۰ میلیون تومانی با قاچاق ۴۰ تن آرد
هاشم‌زاده کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایرنا با عنوان این که دولت از سخت‌ترین بخش کار را شروع کرده گفت: دولت مجبور بوده و قاچاق آرد به شدت فراگیر شده است. هر کیسه آرد یارانه‌ای که دولت به نانوایی‌ها می‌دهد ۴۰ هزار تومان است که همین کیسه در لب مرز بین هفتصد هزار تومان تا یک میلیون تومان است چون قیمت به شدت افزایش یافته است. روغن هم همین وضعیت را دارد و روغن یارانه‌ای ایران در حال توزیع در افغانستان و ترکیه است. یعنی اگر کسی ۴۰ تن آرد به لب مرز ببرد بالای ۹۰۰ میلیون تومان سود می‌کند. این حاشیه سود به شدت جذاب است برای قاچاقچیان و اتفاقاتی که لب مرز در حال وقوع است این را تایید می کند. وی افزود: آرد صنف و صنعت هم به طور یارانه‌ای بود که آن هم به شدت قاچاق می‌شد. از سوی دیگر ماکارونی هم با آرد یارانه‌ای تولید و به طور گسترده صادرات قانونی می‌شد اما در واقع، حراج یارانه ارزی ایران به جیب کشورهای واردکننده بود. اگر یارانه نان سنتی را هم حذف نکنیم، آرد نانوایی‌های سنتی به صنف و صنعت قاچاق داخلی می‌شود.

کاهش ۷٠ درصدی عرضه ماکارونی به فروشگاه‌ها
فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران گفت: عرضه ماکارونی به فروشگاه‌ها ۷٠ درصد کاهش پیدا کرده است و برندهای مطرح، ماکارونی‌های خود را در حد یک کارتون به سوپرمارکت‌ها عرضه می‌کنند.

حمله آقامحمدی به همتی درباره حذف ارز ۴۲۰۰
علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به صحبت های همتی که گفته بود "۴ ماه پیش نوشتم به خاطر تاثیرات حذف ارز ترجیحی خصوصا بر دهک‌های پایین جامعه، حذف آن بایستی درچارچوب یک تصمیم منسجم برای جبران آثار آن و همراه با تنویر افکار عمومی باشد" اظهار داشت: آقای همتی که امروز به حذف ارز ۴۲۰۰ انتقاد می‌کند خودش در دولت قبل ارز ۴۲۰۰ تومانی اکثر کالاها مثل شکر، کره و... را حذف کرد!

پراید می تواند ۳۰ میلیون تومان شود
خاکساری، کارشناس خودرو و عضو هیات علمی دانشگاه علامه اظهار داشت: واردات هر گونه خودرو، چه نو و چه دست دوم به نفع همه اقشار مردم، اقتصاد، صنعت و محیط زیست است. وی بیان کرد: اگر واردات منصفانه و با تعرفه مناسب انجام شود، حتما قیمت آن هم مناسب می‌شود. البته واردات باید رقابتی باشد و هر کسی از هر نقطه‌ای در جهان که بخواهد بتواند خودرو وارد کند. اگر مثلا انحصار واردات خودرو به دست خودروسازان سپرده شود، نه تنها کمکی به بازار خودرو نمی‌کند بلکه یک جنایت رخ داده است. خاکساری بیان کرد: قیمت خودرو در کشور ما ۲۰ برابر ارزش واقعی است و اگر امکان واردات خودرو با شرایط منصفانه و رقابتی انجام شود حتما قیمت خودروی داخلی به میزان واقعی خودش نزدیک می‌شود. بدترین خودروی خارجی ده برابر از بهترین خودروی تولید داخل با کیفیت‌تر است. وی افزود: قیمت واقعی خودرویی مانند پراید چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون است و با واردات مدام و ادامه دار خودرو، می‌توان قیمت خودروی داخلی را به این ارقام نزدیک کرد.

ارزش روبل روسیه با وجود تحریم‌ها باز هم بالا رفت
رویترز: در معاملات امروز بازار جهانی ارز شاهد رشد ارزش روبل روسیه در برابر دلار و یورو بودیم به گونه‌ای که هم اکنون ارزش روبل نزدیک به قله دو سال گذشته قرار دارد. در حالی روبل در معاملات امروز بالا رفته که اتحادیه اروپا از دور ششم تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور رونمایی کرده است؛ بنابراین، امروز روبل روسیه ۲ درصد در برابر دلار رشد کرد و به زیر ۷۰ روبل در برابر دلار رسید. هم اکنون هر دلار آمریکا ۶۹.۵۳ روبل مبادله می‌شود که بالاترین ارزش روبل از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون به شمار می‌رود. روبل در برابر یورو هم ۲.۱ درصد رشد کرد و به ۷۳.۱۹ روبل در برابر یورو رسید که از فوریه ۲۰۲۰ بالاترین میزان به شمار می‌رود. رشد ارزش روبل درواقع تحت تأثیر سیاست‌های کنترل ارزی دولت روسیه محقق شده، به گونه‌ای که به شرکت‌های خارجی سهامدار در روسیه دستور داده شده است تا بدون مجوز سهام خود را واگذار نکنند. در حالی برابری روبل ـ دلار به زیر ۷۰ روبل رسیده که اوایل ماه مارس تا ۱۳۰ روبل هم رفته بود.

حساب بانکی چه کسانی ممکن است مسدود شود؟
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نوشت: اجرای آزمایشی طرح مسدود کردن وجوه صادرکننده چک برگشتی به اندازه کسری مبلغ چک در حساب‌های بانکی به دستور رئیس‌کل بانک مرکزی، هفته آینده با همکاری و مشارکت ۲۵ بانک دولتی و خصوصی عملیاتی می‌شود. موضوع مسدودی و رفع مسدودی وجوه حساب افراد دارای دسته چک، برنامه‌ای پیچیده‌ است که برای هر کدام از این‌ها، بانک‌ها حدود ۱۵۰ تست باید انجام می‌دادند. پنج بانک‌ باقی مانده هم تا دو هفته آینده به این طرح مهم قانون جدید چک متصل می‌شوند. این بانک‌های باقی‌مانده در حال نهایی‌ کردن تست‌های خود هستند.

قیمت ساخت نهضت ملی مسکن تعیین شد
دبیر انجمن انبوه سازان کشور گفت: قیمت گذاری واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن هم اکنون در شهر تهران و بسیاری از شهر‌های کشور کلید خورده و سازندگان امسال این واحد‌ها را با احتساب تعدیل‌های سازمان برنامه و بودجه متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌سازند. به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی واحد‌های نهضت ملی مسکن را با حداقل قیمت می‌سازد و امسال با توجه به تعدیل‌های فصلی که سازمان برنامه وبودجه اعمال می‌کند، قیمت ساخت یک یا دو درصد افزایش می‌یابد. ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از خرداد پارسال در قالب واحد‌های مسکن ملی آغاز شده و تاکنون هم این واحد‌های مسکونی پیشرفت خوبی داشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰۰
ما با آمریکا و اسراییل هم خوب بشیم با منافقین خوب نمیشیم چون خیلی به ملت ایران از پشت خنجر زدند خنجر از پشت به هموطنان
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
این مردم اگه گوشت بشه کیلویی یک میلیون وپراید یک میلیارد بازم اعتراضی نخواهندکرد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
گل گفتی دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
شما لطف کن خودت رو با ملت ایران یکی نکن

جنگ قدرت بوده بین شما و اونها، به ملت ایران چه ربطی داره!
ناشناس
| Romania |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
شماها با اعضای خانواده خودتان هم خوب نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
آمریکا اسرائیل منافقینن دیگه هوشمند
روسیه هم فرمان داد که اجباری شدن حجاب را بردارید دیگه باید انجام بشه دستورشون چون فرمان از بالا صادر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
ما خودمون ارباب روسیه هستیم چی میگی تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
حجاب اجباری فقط برای کشور زیان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
حجاب اجباری آزاد شده ، فقط اعلام رسمی نکردند
پس این موج جدید بی حجابی هایی که شکل گرفته فرمانش از سمت روسیه است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
اگر کار پوتین باشد مردم ایران مدیون پوتین خواهند شد
عجب! ان چیزی که ما رصد کردیم راه پیمایی اربعین با همراهی کانرین بود.
زحمت کشیدید
اینو که همه میدونن طالب زاده فعالیت و حوزه کاریش چیزه دیگه بوده،وظیفه تشخیص و رصد موارد جاسوسی و نفوذی تخصص یه عده دیگه است.حمله ناجوانمردانه امروز اینها از کینه و ضربه سختی هست که از ماجرای نجفی خوردند.
بی آبی و فقر
واقعا صبر مردم تمام شده
کسانی را میشناسم که بشدت نتراضی اندداز شرایط علی الخصوص اقتصادی که دهه های قبل بشدت خوشحال بودند از ایرانی بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
موقت است.
از آقای پویتن خاهش میکنم که زودتر دستور لغو حجاب اجباری در ایران را صادر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
اگرآقای پوتین خدای ناخواسته قدرت داشته باشد درکشورمادستوری چون کشف حجاب صادرکندواجراشودمطمئین باش دستوربعدی نامبرده بلائی است که سرماخواهدآمدبمراتب بدترازبلائی که سراهالی اوکراین امد یادت باشد هیچ اجنبی دلش بحال شما نمیسوزدآخرنااگاهی هم بایدحدی داشته باشد که اکثراًندارد
مرحبا سفیر روسیه.
عجب.پس از افشاگری جناب سفیر روس باید به بعضی ها که از بی حجابی در جامعه طرفداری میکنند مشکوک شد که نکنه یموقع عامل روس ها باشه.
جا داره تشکر کنیم از طیفی که نادانسته باعث شدن که پای شهروندان همچین کشور جنایتکاری به ایران باز نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
چرا با آنتی فیلتر داری پیام میدی؟؟؟؟؟؟
اقای شمقدری اب در هاون میکوبی.مردم شناخت کافی از افراد پیدا کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
جناب شمقدری به برکت اینترنت و فضای مجازی

چیز های زیادی پشت پرده نمی ماند و نمانده است

و دلیل اصلی که مسولان مسئله دار برای بستن و

محدود کردن اینتر نت میکنند

اتفاقا برای جلوگیری از افشای خطاهایی است که کرده

و یا دارند میکنند و یا میخواهند توسعه اش بدهند

نادر طالب زاده را همه میشناختند
اقای رحیمی جهان ابادی،بله صبر مردم حدی دارد و ممکن است به مرحله انفجار برسند و تازه انوقت مسئولین با این ترفند که انها معاند و پیاده نظام دشمن هستند با انها مقابله میکنند.به هر حال یا از گرسنگی و بیماری خواهند مرد یا باگلوله و ضرب و شتم!!
تابی چی شده که نظرات دیشب مردم رو درج نکردی؟بهت اخطار دادند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
فکر می کنی به جز فحش نظر دیگه ای دادن؟
سفیرمحترم روسیه تجویزفرموده که برای اینکه چندتوریست مشروبخوارروسی بکشورمابیایندبایستی مصرف مشروبات الکلی ونیزحجاب آزادگردد تابیایندوچندرغازروبل بی اززش روسی خرج کنندواقتصادمارانجات دهنددونکته قابل ذکراست اول اینکه همه دنیا میدانندکه روسهابعلت همین مشروبخوارگی وافراط درآن ازنظرعلمی بسیارضعف هستندوبندرت صاحب اختراع وازطرف دیگرمابرای بدست آوردن دریائی ازثروت کافیست بااندکی تعمق
برجام رابدون ‌واسطه گری آنهابه سرانجام برسانیم ونه مردممان رامیگسارومغزهایشان خراب کنیم ونه منت چندتوریست پرادعارا بکشیم البته درموردحجاب بحث دیگری است خارج ازمطلب ما ولی اشاعه مشروبخوارگی توسط توریست های خارجی درکشوری که آگاهی کافی درمعایب ومضرات مصرف الکل کم است خطائی نابخشودنی وظلم به جوانان وجامعه است درضمن خطای بدترآنستکه اجازه داده شودتوریست خارجی بیایدعلناًمجازبه میگساری باشدولی چنین کاری برای اکثریت جامعه جرم باشدکه بدترازبدخواهدبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
هفتاد سال سیاه میخواهیم روسهای عوضی نیایند

فعلا که بخاطر تحریم روسها ، ما توافقنامه برجام را کنار

گذاشتیم و پاسخ ۷ قطعنامه تحریمی که روسها بر علیه

ایران رای دادند و ما را به این روز سیاه انداختند

و سهم نفت ما را خوردند و گراد مقر های ما را در سوریه

و غرب ایران و مراکز اتمی مان را به اسراییل لو دادند

حالا ما باز داریم بهترین شانسها برای جبران عقب مانده

گی کشور و مردم مان را با فقر و گرانی و بیکاری و

قحطی به مردم خودمان می دهیم

تاریخ به زشتی و بدنامی از مسولان این دوران یاد

خواهد کرد
پس چرا ایشون این خانم اورد تو برنامش یا به اقای رییسق معرفی کرد و البته بعدشم گفت به من چه بازم دنبال قدیس سازی هستین
حداقل حجاب رو‌ توی جزیره کیش از حالت اجباری ردبیاورید آنوقت بهتون میگم کل توریست های روس‌ میریزن توی این جزیره. چون توی روسیه اصلا آفتاب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
چرا باید از ۵۵ تا کشور اسلامی فقط در یک کشور حجاب اجباری باشد؟
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
چی؟؟ هتلها آپارتمانهای اجاره ای و فروشی ..که هیچ در خیابونها و پارکها هم چادر میزنند. البته نه خارجیا بلکه ایرانیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
کی گفته تو روسیه اصلا آفتاب نیست
من در مورد حجاب نظر نمی دهم ولی به صورت کلی روس کمتر زندگی بهتر.
عجیب بجای اینکه جلوی قاچاق گرفته بشه میخوان قیمت بالا ببرن همین موضوع نشون میده قاچاقچیان چه کسانی هستن
امیدوارم واقعا صبر مردم تمام شود و برای احقاق خق خود و پاک کردن کشور از مفسدان هر چه زودتر اقدام کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
الان خودت صبرت تمام شده؟ خب چه کردی؟
۳تا توده گرد وخاک توراه خوزستان بدبخت.
کسی توفکر ماهست؟
چه خبرهای خوشی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
باید به تابناک مژده گانی داد
کشور نابود شد
همه چیز به قیمت کشور های همسایه، حقوق و دستمزد به سبک جمهوری اسلامی
خب دری به تخته خورد و اصولگرایانی که فقط شعار می دادند و در سایه بودند در راس قرار گرفتند تا به همه ثابت شود بی عرضه ترین دولت و مجلس بعد از انقلاب را شاهدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
تا الانم اصلاح طلب ها و طرفدارای رفسنجانی مملکت رو نگه داشته بودن این طرفداران میدان همه جارو جنگ میبینن انشالا که بهش برسن و کار یکسره بشه
اقای رحیمی نماینده محترم سلام خسته نباشی ملت اگاه هستند سیر از شکم گرسنه خبر ندارد این بزرگواران نه مشکل نان دارند نه اب هرگز دسته خالی بخانه نرفتند هرگز شرمسار بچه هایشان نشدند انتظار صبر دارند بخدا اگر ایوب هم بود صبرش لبریز میشد نمیدانم با چه رویی روبقبله می ایستند ونماز واجب را بجا می اورند بزرگان در اوایل انقلاب میگفتند وای به روزی که پا برهنه ها وگرسنگان بخیابان بریزند شما فردی از نمایندگان ملت هستید ملت چشم انتظار حمایت شما هستند تشکر از شما
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
بزرگان از این حرفها زیاد میزدند پای عمل که رسید نشان دادند با قبلیها فرقی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
اینا نماز خوان نیستند خدا را قبول ندارند
نوباوه: قالیباف متن میثاق‌نامه با رهبری را به نفع خودش جعل کرده.«مجلس به کجا می‌رود! وقتی رئیس دستگاه قانونگذاری برای بازگشت حیثیت مخدوش خود متن نامه میثاق با رهبری از سوی نمایندگان را به نفع خود جعل می‌کند.»
ای جانم هر دم از این باغ بری می رسد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
چقدر شیطون بلاست این قالیباف.
همین الان سوزوکی سیاز ۲۰۲۲ قیمت ۱۳ هزار دلار و کیا پگاس ۲۰۲۲ قیمت ۱۱ هزار دلار ...‌‌ واردات واقعی یعنی واردات اینا با تعرفه پایین ، مطمنا کسی دیگه شاهین و دنا نمیخره ولی اگه همینا وارداتش بیوفته دست خودروساز میشه ۸۰۰ تومن
برای توریستا حجاب و مشروب رو آزاد کنید ، مردم به درک
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
امان از عقده
رییسی حیا و شرم کن ، ملتی که به نون شبتون محتاج اند باید به نرخ جهانی نان بخرن ؟؟ میدونی حقوقها تو بلاد کفر حقوقها چند است
جناب آقای هاشم زاده ۴۰ تن آرد و سود ۹۰۰ میلیونی در لب مرز یعنی از هر کیلو آرد ۲۲۵۰۰ تومان سود که با اضافه کردن قیمت تمام شده ارد (قیمت گندم خدیداری شده از کشاورز و هزینه آرد کردن و ..) کیلویی ۱۴ تومان به ان اضافه مه بع بارتی کیلویی ۳۶۵۰۰ تومن درمیاد یعنی دوبرابر قیمت جهانی!!!
بس کنید این توجیه ها رو اگر میخواین آرد رو گران کنین دنبال بهانه دیگه باشید
درثانی قاچاق گندم از مرز کار ساده ای نیست گندم به نسبت وزنش حجم بالایی داره ۴۰ تن گندم میشه ۲ تریلی ۱۸ چرخ گندم
واقعا فشار بر مردم زیاد است. ای کاش هم وازلین بزنند هم ماموران را افزایش دهند بالاخره وقت مردم ارزشمند است
هزینه نان یک خانواده ۵ نفری فقط نان خالی با یه ماکارانی روزانه ۹ میلیون تومان ؟؟؟؟؟ رییسی تو با دل دیوانه ما چه کردی ؟؟ این خواست خدا است که یه جوری این ظلمی که در این چهل سال کردی روزی تقاص پس بدی ؟؟؟ این هنوز اول کاره
این ۲۳۳ نفر خودشان مسقل عمل کرده اند یا مانند تائید صلاحیت داوطلبان رئیس جمهوری تحت فشار بیرون مجلس بیانیه داده اند
از کی تا حالا اعدام ها رو از قبل اعلام می کنید؟
از کی تا حالا اعدام ها رو از قبل اعلام می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
از وقتی که متهم ایرانی در سوئد دستگیر شد و در حال محاکمه است!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
از وقتی کف گیر خورد تهِ دیگ
مازاد بر مصرف نان ۳۰ هزاری ؟؟؟ روزی سه عدد نان خالی ۹۰ هزار ماهی ۳میلیون فقط پول سه عدد نان در روز ؟؟؟؟ رییسی ولله قسم اگه از ننگ بمیرید رواست؟؟ م
به آقایان گفتیم از گران کردن شروع نکنید، گفتند ارز نداریم
شاید هم نتیجه اعمال نفوذ افراد از بیرون شورای نگهبان موقع تائید صلاحیت داوطلبان رئیس جمهوری باشد
این ملت دیگه به قول زیبا کلام حال اینکه بره یه لیوان آب بخوره نداره
نان یک میلیونی هم می‌خره، طرف پراید ۲۰۰ میلیونی سواره ولی پول لاستیک نداره ؟؟ این حکایت ماست که عاشق گرانی هستیم ؟؟؟
وقتی به خاطر جنک روسیه و اوکراین قیمت جهانی گندم تا این اندازه بالا رفته و قیمت گندم و آرد در خارج از ایران چندین برابر داخل است دولت باید در خصوص متناسب سازی قیمت خرید تضمین شده گندم از کشاورزان با قیمت جدید جهانی اقدام کند تا زمینه قاچاق آن از بین برود نه بر اساس نرخی که سال گذشته و قبل از شرایط جدید و شروع جنگ روسیه و اوکراین
وگر نه با اعلام و بخشنامه و اقدام پلیسی نشده است جلو قاچاق را گرفت و الان هم نمی شود
خدار رحمت کند نادر را ولی چرا وقتی خودش زنده بود بطور علنی از کاترین نگفت؟
سفیر روسیه در تهران: حجاب و ممنوعیت مشروب مانع سفر روس ها به ایران است

و ایضا باعث هجوم ایرانی‌ها به ترکیه و دبی و ارمنستان و تایلند
پدر مردم از فقر گرانی بیکاری در آمده است
لطفا چاره اندیشی کنید.
معلمان عزیز هفته معلم مبارک ،
معلمی شغل انبیاست ، آنها با شکم خالی به ارشاد جامعه می‌پرداختند، حالا که هزینه یه ماکارانی و روزی ۵ عدد نان و یه روغن ماهیانه ۱۰ میلیون می‌شود ، چرا دنبال رتبه بندی هستید ، بگذارید همین حقوق بخور و نمیر رو ابراهیم صرف برنامه دفاعی و هسته ای کنه تا شاید زودتر بساط ظلم از جهان جمع بشه .
درست گفته خیلی ها به خاطر حجاب اجباری به ایران نمیان، حجاب اجباری بهتره برای توریستها حذف بشه
خداوند رحمت کند طالب زاده را اما هرچه زمان گذشت بیشتر معلوم شد دیدگاه ایشان درباره برجام غلط بود. ایشان دیدگاه تعدادی استاد دانشگاه منزوی شده امریکایی را درباره برجام در برنامه خود منعکس میکرد بدون انکه به این قضیه بپردازد که علت مخالف خوانی انها علیه برجام دقیقا با چه پیش زمینه فکری است و در نتیجه بنظرم برخی از تصمیم گیران داخلی را دچار اشتباه محاسباتی می کرد.
اب شنگولی رو بخورید بعد بیایید ایران باور کنید خدا قبول میکنه حجاب هم که ازادشده فقط اعلام نکردن
یعنی چون آقایون عرضه جلوگیری از قاچاق رو ندارن نون و ماکارونی رو هم گرون کنیم از حلقوم مردم خودمون در بیاریم؟!!!
فقط همین نون واسه مردم مونده
اگر سفیر روسیه دستور بدهند حجاب اجباری در ایران لغو شود حتما انجام می شود !!!!!
حجاب جزو خاص ترین و زیباترین قسمت های فرهنگ ایرانی است، جای گلایه باهاش دوست باشید. ایران اونقدر گرم نیست که دو تا لایه لباس بخواد کسی رو اذیت کنه. مشروبات از طرف دیگر می تواند بصورت مدیریت شده آزاد باشد.
فقط یک احمق نه خیلی احمق تو روسیه روبل رو نگه داری می کنه

فقط ببینید روبل چه طور بریزه

دلار 800 زمان احمدی نژاد در تحریم اول شد 3800 و این رو هم در نظر بگیرید که خزانه بسیار پر بود! و میلیاردها دلار پول بلوکه شده وجود داشت

دلار 3700 در تحریم دوم به 34000 هم رسید
سال دیگه روبل چنان ارزشش بریزه که برق از کله پوتین بپره
مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا نوشت: جناب آقای رئیسی! | با سلام و احترام می خواهم از جنابعالی سوال کنم که چقدر زمان لازم دارید و باید چه بلایی به سر اقتصاد مملکت بیاید تا متوجه شوید که شما و دولت تان این کاره نیستید؟ دولت علیل
چطور ممکنه قاچاق بشود؟
مگر مرز کنترل نمیشود؟
با افتخار غربگدا هستم سگ غربی ها هستم کف پاشونو حاضرم لیست بزنم واق واق واق
جواد اوجی نمونه بی سواد بودن یک وزیر!
مرگ بر مفسدان
معنی دولت مردمی را هم فهمیدیم
نماینده بی سواد اطلاع ندارد که بارانه با دلار نفتی حاصل میشه و شما که به برجام فحش میدادی حالا بدون دلار برو مملکت اداره کن!
بیژن نوباوه با انتشار توئیتی همچنین خواستار «انتخابی جدید در هیئت رئیسه» و «خونی تازه» در مجلس شد. نوباوه نوشته است: «مجلس به کجا می‌رود! وقتی رئیس دستگاه قانونگذاری برای بازگشت «حیثیت مخدوش خود» متن نامه میثاق با رهبری از سوی نمایندگان را به نفع خود جعل می‌کند. ترس از کجاست؟ اعاده حیثیت و یا انتخابی جدید در هیئت رئیسه؟ مجلس را خونی تازه باید.»
اشاره این نماینده مجلس به بیانیه ۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس است که در حمایت از محمدباقر قالیباف پس از جنجال «خرید سیسمونی از ترکیه»، از وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه خواسته بودند که طراحان و مجریان «پروژه‌های تخریب» را شناسایی و با آن‌ها برخورد لازم صورت گیرد.
یه چیزی بگید مرغ پخنه خنده اش نگیرد ۲۵۰ هزار تن قاچاق یا معنی نن را نمیدانی یا هزار را ، میشه روزی ۷۰۰ تن قاچاق اگه فقط برای هر کیاو بارگیری ۱ ثانیه وقت بگیره میشه ۷۰۰ هزار ثانیه فقط وقت بارگیری یعنی ده شبانه روز اونوقت این همه دستگاه عریض و طویل مبارزه با قاچاق و نیروی اناظامی چکار میکنند ؟
جواد اوجی وزیر نفت دولت فعلی، در دیدار رسمی خود با وزیر نفت ونزوئلا، شعار «مرگ بر آمریکا» سر داد اما وزیر نفت ونزوئلا گفت: «این را نگو».
تمام این کارها بیهوده است اگر ساختار اقتصادی اصلاح و قانون حاکم نشود. روزی نچندان دور مجبور می شوید ارز صدهزارتومانی را حذف کنید و الخ..
اتفاقا «حجاب و ممنوعیت مشروب» هم دلیل سفر و مهاجرت ایرانی ها به خارج است.
من از گرانی ها خیلی خوشحالم.
چون زودتر مردم کارها خواهند کرد!
ماکارونی گران می شود تا شهردار و مدیرانش یک شب 645 میلیون تومان افطار کنند؟
متاسفانه ما در کشوری زندگی میکنیم که مسولان هیچ اطلاعی از مقامی که دارند ندارند و فکر میکنند که اگه به مقامی رسیدن میتوانند با دستور ان را حل کنند مثل ریس جمهور که دستور داد که قیمتها به قبل برگرداد ولی بدون دادن امکانات به کارخانه ها
قیمت کالاها و دستمزدها باید مشابه کشورهای همسایه باشد تا این اتفاق نیفتاد مشکلات قاچاق و رانت و فساد حل نمیشود
آقای قلیباف دفعه اولش که نیست باباجان
حجاب اجباری دهها سال است که از لحاظ اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی یک هزینه سنگین برای کشور بهمراه داشته است
کسی که رییسی را در یک نمایش انتخابات با رقابت یک نفره به مردم ایران تحمیل کرد اکنون باید بیاید و به مردم ایران پاسخ دهد کسی که رییسی را احراز صلاحیت کرد در حالی که می دانست توان رییسی حتی برای اداره یک نانوایی هم بسیار کم است باید بیاید به مردم پاسخ گو باشد تا فرایندی که امثال رییسی را احراز صلاحیت می کنند در کشور هست مشلات کشور حل نمی شود نهادهای انتثابی ریشه مشکلات کشور هستند هر فسد و مشکلی به این نهادها می رسد
به اسم الکل برای کرونا دارند مشروب تولید می کنند
آنقدری که ما مشروب تولید می کنیم روس ها ندارند
وضعیت حجاب هم که افتضاحه
هرکس که موجب برداشتن حجاب اجباری شود محبوب مردم ایران خواهد شد
آقای شمقدری سکوت کن این رشته سر دراز دارد و هر از گاهی موردی از پرده بیرون می افتد
دولت ومجلس بازنشستگان کشوری را با عدم حقوق مکفی دارد با این تورم و توطئه و دسیسه سرمایه داران دزد وبی ایمان دفن می کند.حقوق ما 500 هزار تومان قرار است بالا ببرنند اکثریت 5-10-15-20 -30 میلیون تومان. واقعا نجومی بگیران مافیا یی برای خدمت خودشان به ما توجه در عمل ندارند.
واز عملکرد شان بشدت ناراضی وگله مند هستیم واز 20 نمره به عملکردشان تاکنون صفر امتیاز دادند
به جای اینکه جلو قاچاق ودلال بازی اجناس ایرانی در مرز رو بگیرن رفتن سراغ غلط ترین راه یعنی گران کردن کالا ومایحتاج مردم!! درحالی که این روش یک دور باطل میباشد چون به دلیل تورم لجام گسیخته، بعد از مدت کوتاهی باز هم قیمت جدید و گران شده، از تورم جا میماند و باز هم برای دلالان. قاچاقچیان میارزد که کالا را قاچاق کنند!!! این وسط تنها مردم بینوا هستند که ضرر میکنند و دود گرانی های پی در پی به چشم انان میرود
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست